ΑΓΟΡΑΣΤΕ 3, ΠΛΗΡΩΣΤΕ 2, σε ό,τι επιλέξετε! Έως και 33% έκπτωση με τον εκπτωτικό κωδικό CIBDOL3

Ύπνος

4.6/5.0
Βαθμολογήθηκε από 188 χρήστες.
Οι τιμές αρχίζουν από: € 25,00

Η σημαντικότητα του ύπνου

Όποιος κι αν είναι ο τρόπος ζωής σας, τα χόμπι και τα ενδιαφέροντα σας, υπάρχει κάτι που είναι εξίσου σημαντικό για όλους μας—ο ύπνος. Από τη στιγμή που γεννιόμαστε, παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάρρωση του σώματός μας. Δεν προσφέρει απλώς σωματική ξεκούραση—ο ύπνος δίνει χρόνο στον εγκέφαλό μας να επεξεργαστεί γεγονότα, συναισθήματα και να επισκευάσει τους νευρώνες του.

Ανεξάρτητα από την ηλικία, η ανάγκη του σώματός μας για ύπνο παραμένει η ίδια. Παρολ' αυτά, όσο μεγαλώνουμε δημιουργούνται αρκετά εμπόδια που κάνουν την επίτευξη ενός καλού ύπνου αρκετά δύσκολη. Αν και μπορεί να φαίνεται καλή ιδέα το να χάσετε λίγες ώρες ύπνου για να κερδίσετε περισσότερο χρόνο σε κοινωνικές ή επαγγελματικές ασχολίες, αυτό είναι κάτι που μπορεί πολύ γρήγορα να έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία σας. Είναι σημαντικό να δώσετε τον απαραίτητο χρόνο στον εαυτό σας, ώστε να ξεκουραστεί. Κι ένας καλός ύπνος είναι βασική προϋπόθεση.

Πόσο ύπνο χρειαζόμαστε πραγματικά;

Πόσο ύπνο χρειαζόμαστε πραγματικά, όμως, για να ξεκουραστούμε; Είναι πραγματικά μια πολύ καλή ερώτηση, για την οποία δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση. Εξαρτάται από διάφορους παράγοντες.

Σε γενικές γραμμές, η ιδανική διάρκεια ενός καλού ύπνου είναι η εξής:

• Προσχολική ηλικία (3–5 χρονών): 10–13 ώρες
• Σχολική ηλικία (6–12 χρονών): 9–12 ώρες
• Εφηβική ηλικία (13–18 χρονών): 8–10 ώρες
• Ενήλικη ζωή (18+): 7–9 ώρες

Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως αυτές είναι απλώς προτεινόμενες ώρες και πως η ιδανική διάρκεια ύπνου εξαρτάται από την υγεία, τον τρόπο ζωής τους καθενός, αλλά και από άλλους παράγοντες.

Επίσης, θέλουμε να τονίσουμε ότι δεν γίνεται να "ξεγελάσεις" τον οργανισμό σου, λαμβάνοντας περισσότερες ώρες ύπνου τη μία μέρα και λιγότερες την άλλη. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να είστε συνεπείς με τις ώρες που κοιμάστε σε καθημερινή βάση. Φυσικά, μπορείτε ναι κοιμηθείτε λιγότερο κάποιες μέρες χωρίς σοβαρές επιπτώσεις στον οργανισμό σας, όπως τα σαββατοκύριακα—η ζωή χρειάζεται ισορροπία άλλωστε!

Ποιοι παράγοντες οδηγούν στην αϋπνία και την κακή ποιότητα ύπνου;

Ο ύπνος θα πρέπει να είναι κάτι απλό—ακουμπάτε το κεφάλι σας πάνω στο μαξιλάρι, κλείνετε τα μάτια και ξυπνάτε όταν είστε ξεκούραστοι και έτοιμοι. Η πραγματικότητα, όμως, πολλές φορές διαφέρει πολύ από αυτό.

Θυμάστε τα εμπόδια για έναν καλό ύπνο που αναφέραμε παραπάνω; Όλα τα παρακάτω μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την ικανότητά σας να κοιμηθείτε, οδηγώντας σε αϋπνίες ή χαμηλή ποιότητα ύπνου.

Φαγητό (υπερβολικά λιπαρά και ζάχαρη)

Καφεΐνη

Άγχος

 

Ηλεκτρονικές συσκευές (συγκεκριμένα το μπλε φως από τα κινητά τηλέφωνα και τις τηλεοράσεις)

Ενοχλητικοί θόρυβοι

Υπερβολικά πολλές ώρες εργασίας

Το να ενοχληθείτε από έναν ή περισσότερους από τους παραπάνω παράγοντες δεν είναι κάτι απίθανο. Αν δεν κάνετε όμως κάτι γι' αυτό και παρατηρείτε πως αντιμετωπίζετε συχνά δυσκολίες, τότε μπορεί πολύ σύντομα να αντιμετωπίσετε σοβαρά προβλήματα αϋπνίας.

Τι είναι η αϋπνία;

Η αϋπνία είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα συχνά προβλήματα ύπνου. Τα συμπτώματα της περιλαμβάνουν:

• Να μένετε ξύπνιοι μέχρι αργά το βράδυ
• Αίσθηση κόπωσης αφού ξυπνήσετε
• Δυσκολία στο να σας πάρει ο ύπνος
• Συχνές αφυπνίσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας

Αν και οι περισσότεροι από εμάς αντιμετωπίζουμε κάποια από τα παραπάνω προβλήματα μερικές φορές, όσοι πάσχουν από αυπνία θα τα αντιμετωπίζουν συχνά, με μερικά από τα συμπτώματα να τους στοιχειώνουν για μήνες ή ακόμη και για χρόνια. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η αϋπνία μπορεί να ξεπεραστεί με μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής, αλλά είναι καλό να συμβουλευτείτε και κάποιον εξειδικευμένο επαγγελματία υγείας, αν έχετε χρόνια ή ακραία συμπτώματα.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις της έλλειψης ύπνου;

Δυστυχώς, λόγω των ρυθμών της καθημερινότητάς μας, το να αποσυνδεθούμε φαίνεται μερικές φορές αδύνατο. Οι επιπτώσεις όμως της έλλειψης ύπνου είναι εξαιρετικά σημαντικές και δεν πρέπει να αγνοούνται.

Μια συνεχής, έντονη έλλειψη καλού ύπνου μπορεί να οδηγήσει στα παρακάτω:

• Καρδιαγγειακά προβλήματα
• Διαβήτης
• Παχυσαρκία
• Κατάθλιψη
• Χαμηλή διάθεση
• Έλλειψη συγκέντρωσης

Όλα αυτά βέβαια είναι απλώς ένα κομμάτι των επιπτώσεων που έχει ένας κακός τρόπος ζωής στον οργανισμό μας. Συνδυάστε την έλλειψη ύπνου, την καθιστική ζωή, μια διατροφή με πολλά λιπαρά και το κάπνισμα και έχετε την τέλεια συνταγή για να μειώσετε σημαντικά το προσδόκιμο ζωής σας. Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2018 σχετικά με τον ύπνο, τόνισε τη σημαντικότητα του ύπνου, ανακαλύπτοντας πως όσοι κοιμούνται λιγότερο από έξι ώρες το βράδυ "έχουν δέκα φορές περισσότερες πιθανότητες να μειώσουν σημαντικά το προσδόκιμο ζωής τους, συγκριτικά με εκείνους που κοιμούνται 7 με 9 ώρες".

Η καλύτερη λύση για να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα ύπνου: ένας υγιής τρόπος ζωής

Γνωρίζουμε πως ένας ξεκούραστος ύπνος είναι ό,τι πιο σημαντικό για την υγεία μας. Αν δεν μπορείτε όμως να κοιμηθείτε, τι μπορείτε να κάνετε γι' αυτό;

Υποθέτοντας ότι δεν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας, η πιο συνηθισμένη συμβουλή για να απολαύσετε έναν ύπνο καλύτερης ποιότητας είναι ένας υγιής και ισορροπημένος τρόπος ζωής! Και δεν μιλάμε για πεζοπορίες 5 χιλιομέτρων, ατελείωτες ώρες στο γυμναστήριο ή για δίαιτες που περιλαμβάνουν σπόρους και λαχανικά. Αντ' αυτού, οι απλές αλλαγές μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα του ύπνου σας.

Μερικές συνήθειες που είναι γνωστό πως βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου περιλαμβάνουν:

• Ελαφριά άσκηση (περίπου 30 λεπτά την ημέρα)
• Μια ισορροπημένη διατροφή
• Περιορισμένη πρόσληψη καφεΐνης μετά το μεσημέρι
• Μειωμένη έκθεση σε ηλεκτρονικές συσκευές τουλάχιστον μία ώρα πριν πάτε για ύπνο
• Συνεπής ώρα ύπνου και αφύπνισης
• Υπνοδωμάτιο χωρίς θόρυβο και πολύ φως (όσο είναι δυνατόν)
• Συμπληρώματα (μελατονίνη, βαλεριάνα και μαγνήσιο)
• Ένα άνετο κρεβάτι!

Δεν είναι πάντα δυνατό να εφαρμόζετε αυτές τις συνήθειες καθημερινά. Το κλειδί, ωστόσο, είναι να επικεντρωθείτε σε αυτά που θα έχουν τον πιο σημαντικό αντίκτυπο. Εάν παρακολουθείτε τακτικά τηλεοπτικές εκπομπές αργά το βράδυ, ο περιορισμός της έκθεσής στο φως της οθόνης πριν πάτε στο κρεβάτι μπορεί να κάνει τη διαφορά στην ποιότητα του ύπνου σας. Εάν είστε εργαζόμενος με βάρδιες, ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου μπορεί να μην είναι εφικτό, αλλά μπορείτε να διασφαλίσετε ότι το περιβάλλον σας είναι όσο το δυνατόν πιο φιλόξενο (περιορισμένος θόρυβος και έκθεση στο φως).

Τι πρέπει να γνωρίζετε για το CBD και τον ύπνο

Τα συμπληρώματα είναι μια δημοφιλής λύση για τα προβλήματα ύπνου. Καταναλώνονται εύκολα και μπορούν να ενσωματωθούν ακόμη και στα πιο δραστήρια προγράμματα. Η κατηγορία των συμπληρωμάτων περιλαμβάνει επίσης και το αγαπημένο μας κανναβινοειδές—το CBD. Όπως η μελατονίνη, η βαλεριάνα και το μαγνήσιο, δεν φαίνεται πως το CBD θα βελτιώσει άμεσα την ποιότητα του ύπνου σας—τουλάχιστον όχι από μόνο του. Μπορεί όμως να είναι ένας χρήσιμος σύμμαχος στην προσπάθεια επίτευξης ενός καλύτερου βραδινού ύπνου.

Ένας μηχανισμός που συνδέει όλες τις βιολογικές μας λειτουργίες—συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν άμεσα στον ύπνο—είναι το ενδοκανναβινοειδές σύστημα. Ευτυχώς για εμάς, το CBD παίζει ζωτικό ρόλο στη ρύθμιση του ενδοκανναβινοειδούς συστήματος, στους υποδοχείς του και στη συνολική λειτουργία του.

Αρκετές προκλινικές μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να υπάρχει σχέση μεταξύ της πρόσληψης CBD και του κύκλου ύπνου-αφύπνισης του σώματός μας. Εάν προσπαθείτε να αντιμετωπίσετε προβλήματα ύπνου, ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε είναι να δημιουργήσετε ένα κατάλληλο (και συνεπές) πρόγραμμα ύπνου. Το CBD όχι μόνο μπορεί να υποστηρίξει αυτήν την ισορροπία, αλλά μπορεί και να βοηθήσει έμμεσα, στοχεύοντας ορισμένες αιτίες κακού ύπνου που αναφέραμε νωρίτερα.

Το κλειδί για μια καλή ζωή: Ποιότητα ύπνου και αίσθηση ξεκούρασης

Δεν υπάρχει αμφιβολία για τη σημαντικότητα του καλού ύπνου και τις περισσότερες φορές οι μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής είναι το μόνο που χρειάζεται για να επαναφέρετε το σώμα σας στον σωστό δρόμο. Ωστόσο, δεν είναι κακό να έχουμε λίγη παραπάνω υποστήριξη κι εκεί ακριβώς είναι που το CBD θα μπορούσε να χωρέσει στην εξίσωση του ύπνου.

Δεδομένης της έλλειψης τοξικότητας και της φυσικής συνέργειας του με άλλα συμπληρώματα ύπνου, όπως η μελατονίνη, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως το CBD θα μπορούσε να αποδειχθεί μια πολύτιμη προσθήκη στο πρόγραμμά σας. Εάν έχετε κουραστεί να μην απολαμβάνετε αρκετό ύπνο, ήρθε η ώρα να δώσετε στο μυαλό και στο σώμα σας αυτό που τους αξίζει. Το CBD είναι εδώ για να σας βοηθήσει να επιτύχετε αυτήν την πολύ σημαντική κατάσταση ισορροπίας.

Αναζήτηση προϊόντων