About the author
Sources
Πηγές

[1] WHO | cannabidiol critical review. https://www.who.int/medicines/access/controlled-substances/CannabidiolCriticalReview.pdf. Δημοσιεύτηκε 2018. [πηγή]

[2] Petrescu NB, Jurj A, Sorițău O, et al. Cannabidiol and Vitamin D3 impact on osteogenic differentiation of human dental mesenchymal stem cells. MDPI. https://www.mdpi.com/1648-9144/56/11/607. Δημοσιεύτηκε 12 Νοεμβρίου, 2020. [πηγή]

[3] Dietary supplements. U.S. Food and Drug Administration. https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/dietary-supplements. Δημοσιεύτηκε 2021. [πηγή]

[4] Food supplements. Food Safety. European Commission. https://ec.europa.eu/food/safety/labelling-and-nutrition/food-supplements_en. Δημοσιεύτηκε 2022. [πηγή]

[5] Alagbonsi IA, Olayaki LA. Role of oxidative stress in Cannabis Sativa-associated spermatotoxicity: Evidence for ameliorative effect of combined but not separate melatonin and Vitamin C. Middle East Fertility Society Journal. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110569016300565. Δημοσιεύτηκε 7 Ιανουαρίου, 2017. [πηγή]

[6] Omega-3 supplements: In depth. National Center for Complementary and Integrative Health. https://www.nccih.nih.gov/health/omega3-supplements-in-depth. Δημοσιεύτηκε 2018. [πηγή]

[7] Costello RB, Lentino CV, Boyd CC, et al. The effectiveness of melatonin for promoting healthy sleep: A rapid evidence assessment of the literature. Nutrition journal. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC4273450/. Δημοσιεύτηκε 7 Νοεμβρίου, 2014. [πηγή]

Back

Μπορείτε να συνδυάσετε το CBD με άλλα συμπληρώματα διατροφής?

CBD supplements

To CBD είναι ένα αξιόλογο συμπλήρωμα διατροφής από μόνο του, αλλά ενδείκνυται η παράλληλη αξιοποίησή του με τα παραδοσιακά συμπληρώματα διατροφής; Συνεχίστε την ανάγνωση για να μάθετε για πιθανές αλληλεπιδράσεις και να ανακαλύψετε αν είναι ασφαλής ο συνδυασμός του CBD με άλλα συμπληρώματα.

Πώς αλληλεπιδρά το CBD με τα συμπληρώματα διατροφής;

Με βάση τα έως τώρα πορίσματα για την αλληλεπίδραση του CBD με τα συμπληρώματα διατροφής, το κανναβινοειδές δε φαίνεται να επηρεάζει αρνητικά τον ανθρώπινο οργανισμό.[1] Φυσικά, δεδομένου του ότι υπάρχουν εκατοντάδες βιταμίνες, μέταλλα κι ένζυμα, καθένα από τα οποία υποστηρίζει τον οργανισμό με διαφορετικό τρόπο, οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη διερευνήσει κάθε πιθανή αλληλεπίδραση. Τι θα συμβεί λοιπόν κατά την ταυτόχρονη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής και CBD;

Μια ανασκόπηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) διαπίστωσε ότι "το CBD γίνεται γενικά καλά ανεκτό από το ανθρώπινο σώμα και παρουσιάζει ένα καλό προφίλ ασφάλειας".[1] Στη συνέχεια, σημειώθηκαν οι πιθανές αλληλεπιδράσεις του CBD με φάρμακα, χωρίς αυτό όμως απαραίτητα να επηρεάζει αρνητικά τις βιταμίνες και τα μέταλλα. Αντίθετα, ενδεχομένως να επηρεάζει την αποτελεσματικότητά τους με άλλους τρόπους, σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας.[2]

Καλύτερα όμως να πιάσουμε το νήμα από την αρχή, εξηγώντας ορισμένα βασικά στοιχεία για το CBD. Η κατανόηση του όρου "συμπληρώματα διατροφής", αλλά και του τρόπου με τον οποίο το σώμα επεξεργάζεται την κανναβιδιόλη, είναι προαπαιτούμενα, έτσι ώστε να γίνουν κατανοητές και οι πιθανές αλληλεπιδράσεις.

Τι είναι το CBD;

Το CBD προέρχεται από την ποικιλία Cannabis sativa L. και είναι ένα από τα πάνω από εκατό κανναβινοειδή που υπάρχουν στο εσωτερικό του φυτού της κάνναβης. Καθένα από αυτά τα κανναβινοειδή είναι μοναδικό, καθώς μπορεί να αλληλεπιδράσει με το ανθρώπινο σώμα μέσω ενός τεράστιου δικτύου υποδοχέων.

Μέσω αυτών των υποδοχέων, οι ερευνητές ανακαλύπτουν συνεχώς τρόπους με τους οποίους το CBD κι άλλα κανναβινοειδή μπορούν να επηρεάσουν την ψυχική και σωματική ευεξία.

Τι είναι τα συμπληρώματα διατροφής;

Οι ταξινομήσεις διαφέρουν ελαφρώς, αλλά όλα τα συμπληρώματα διατροφής εποπτεύονται και ρυθμίζονται είτε από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA - ΗΠΑ) είτε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ).[3],[4]

Και οι δύο αυτές ρυθμιστικές αρχές συνήθως ταξινομούν τα συμπληρώματα διατροφής στις ακόλουθες κατηγορίες:

• Βιταμίνες και μέταλλα: Απαραίτητες ουσίες τις οποίες χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός για να λειτουργεί φυσιολογικά
• Φυτικά προϊόντα και βότανα: Φυτικά υλικά, φύκια, μύκητες ή συνδυασμός και των τριών
• Αμινοξέα: Βασικά δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών
• Ένζυμα: Πολύπλοκες πρωτεΐνες που ρυθμίζουν τις βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα

Όπως βλέπετε, η λίστα των πιθανών συμπληρωμάτων διατροφής είναι σημαντική!

Ο συνδετικός κρίκος μεταξύ του CBD και των συμπληρωμάτων διατροφής: το ένζυμο CYP450

Πώς το σώμα επεξεργάζεται το CBD για να μπορέσει να αξιοποιήσει την κανναβιδιόλη; Πρέπει να τη διασπάσει σε μικρότερα, πιο διαχειρίσιμα "κομμάτια" (που ονομάζονται μεταβολίτες)—μια διαδικασία που λαμβάνει χώρα στο ήπαρ με τη βοήθεια μιας οικογένειας ενζύμων που ονομάζεται CYP450.

Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες ουσίες (βιταμίνες, μέταλλα κι ορισμένα φάρμακα) περνούν από αυτή τη διαδικασία διάσπασης από το CYP450, πριν περάσουν στην κυκλοφορία του αίματος.

Ωστόσο, το CBD αλληλεπιδρά με το CYP450 και με έναν διαφορετικό τρόπο, καθώς επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία λειτουργεί το CYP450, εμποδίζοντας την εστίαση των ενζύμων σε άλλες ουσίες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει στο να παραμένουν οι βιταμίνες και τα μέταλλα στο σώμα για περισσότερο ή λιγότερο χρόνο από το συνηθισμένο (ανάλογα με τον βαθμό επίδρασης του CBD).

Σε κάποιες περιπτώσεις, η αλληλεπίδραση αυτή είναι επωφελής για τα συμπληρώματα διατροφής, αλλά σύμφωνα με τον ΠΟΥ, πολλά φάρμακα δεν ανταποκρίνονται καλά σε αυτή την αλληλεπίδραση.

Τελικά ενδείκνυται ο συνδυασμός του CBD με άλλα συμπληρώματα διατροφής;

Αναμφισβήτητα η ασφάλεια πρέπει πάντα να αποτελεί προτεραιότητα. Tα έως τώρα δεδομένα δείχνουν ότι το CBD δεν αλληλεπιδρά αρνητικά με ορισμένες βιταμίνες και μέταλλα.

Αντιθέτως, η αλληλεπίδραση αυτή μπορεί να παρουσιάσει ευνοϊκά αποτελέσματα, όπως διαπιστώθηκε σε μελέτη του 2017 με εκχύλισμα Cannabis sativa, μελατονίνη και βιταμίνη C.[5] Τα αποτελέσματα έδειξαν αρμονική συνύπαρξη μεταξύ του CBD και των δύο αυτών ουσιών που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες συμπληρωμάτων διατροφής.

Ωστόσο, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή μη αλληλεπίδρασης, είναι ζωτικής σημασίας το να βρείτε συμπληρώματα διατροφής που να υποστηρίζουν τον δικό σας τρόπο ζωής. Για τον λόγο αυτό, παρακάτω αναφέρουμε τον τρόπο με τον οποίο κάποια δημοφιλή συμπληρώματα διατροφής συνεργάζονται με το CBD.

Ωμέγα-3 και CBD

Μέχρι στιγμής δεν έχουν παρατηρηθεί αλληλεπιδράσεις μεταξύ του CBD και των ωμέγα-3 συμπληρωμάτων ιχθυελαίου.[6] Επιπλέον, μπορεί να μη χρειάζεστε καν πρόσθετα συμπληρώματα ιχθυελαίου, αν επιλέξετε ένα προϊόν με CBD και έλαιο από σπόρους βιομηχανικής κάνναβης. Γιατί; Επειδή οι σπόροι κάνναβης είναι φυσικά πλούσιοι σε ωμέγα-3 και ωμέγα-6 (1:3). Το έλαιο από σπόρους κάνναβης έχει επίσης μια γεύση που μοιάζει περισσότερο με αυτήν των ξηρών καρπών και πολλοί άνθρωποι την προτιμούν σε σχέση με τη γεύση των παραδοσιακών προϊόντων CBD με ελαιόλαδο.

Βιταμίνη D3 και CBD

Αν και οι περισσότεροι άνθρωποι διατηρούν υγιή επίπεδα βιταμίνης D3 μέσω της έκθεσης στο ηλιακό φως, μπορεί να χρειαστεί η συμπληρωματική χορήγησή της κατά τη διάρκεια του χειμώνα ή σε άτομα με ανεπάρκεια ασβεστίου.

Ο μικρός αριθμός ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα φανερώνει μια ευεργετική σχέση μεταξύ της βιταμίνης D3 και του CBD, αλλά η ακριβής φύση αυτής της αλληλεπίδρασης παραμένει υπό διερεύνηση.[2] Μια πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση, θα μπορούσε να αναδείξει τα χαρακτηριστικά αυτής της αλληλεπίδρασης.

Μελατονίνη και CBD

Η μελατονίνη, μια ορμόνη που παράγει το σώμα, είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του φυσικού κύκλου ύπνου-αφύπνισης. Τα αυξημένα επίπεδα μελατονίνης σηματοδοτούν ότι έχει έρθει η ώρα για ύπνο, αλλά η αστάθεια στη ρουτίνα του ύπνου, οι ηλεκτρονικές συσκευές και το στρες μπορούν να διαταράξουν αυτή τη διαδικασία.

Σε αυτήν την περίπτωση βοηθούν τα συμπληρώματα με μελατονίνη και CBD. Βάσει των έως τώρα δεδομένων, δε φαίνεται να υπάρχει δυσμενής αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί άνθρωποι μπορούν ταυτόχρονα να επωφεληθούν από την πλούσια επιρροή του CBD και την ευεργετική επίδραση της μελατονίνης στον ύπνο.[7]

Είναι τελικά ασφαλής ο συνδυασμός του CBD με τα συμπληρώματα διατροφής;

Ενώ φαίνεται ότι ο συνδυασμός του CBD με διάφορα συμπληρώματα διατροφής είναι γενικά ασφαλής, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για κάθε αλληλεπίδραση, γι' αυτό πάντα να εισάγετε τους συνδυασμούς σταδιακά. Είναι επίσης σημαντικό να λαμβάνετε υπόψη την επίδραση των διαφόρων συμπληρωμάτων σε σχέση με την ιδιαίτερη φύση του CBD. Για παράδειγμα, τα συμπληρώματα διατροφής που αποσκοπούν στην αύξηση της συγκέντρωσης ή στην εγρήγορση μπορεί να μην ταιριάζουν με την εξισορροπητική επίδραση του CBD.

Τέλος, όπως έχουμε ήδη τονίσει, τα συμπληρώματα διατροφής, το CBD ή οποιεσδήποτε άλλες ουσίες δεν μπορούν να υποκαταστήσουν έναν υγιή και δραστήριο τρόπο ζωής. Ωστόσο, εάν διαπιστώσετε ότι έχει επηρεαστεί αρνητικά η ευημερία σας και χρειάζεται ενίσχυση, τότε ένας συνδυασμός συμπληρωμάτων διατροφής και CBD μπορεί να βοηθήσει.

Ενδιαφέρεστε για τους συνδυασμούς συμπληρωμάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω; Αν ναι, περιηγηθείτε στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Cibdol για να γνωρίσετε μια πλούσια ποικιλία προϊόντων. Εναλλακτικά, μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τα οφέλη των βιταμινών, των μετάλλων και των ορμονών, όπως η μελατονίνη, διαβάζοντας την Εγκυκλοπαίδεια CBD μας.

Πηγές

[1] WHO | cannabidiol critical review. https://www.who.int/medicines/access/controlled-substances/CannabidiolCriticalReview.pdf. Δημοσιεύτηκε 2018. [πηγή]

[2] Petrescu NB, Jurj A, Sorițău O, et al. Cannabidiol and Vitamin D3 impact on osteogenic differentiation of human dental mesenchymal stem cells. MDPI. https://www.mdpi.com/1648-9144/56/11/607. Δημοσιεύτηκε 12 Νοεμβρίου, 2020. [πηγή]

[3] Dietary supplements. U.S. Food and Drug Administration. https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/dietary-supplements. Δημοσιεύτηκε 2021. [πηγή]

[4] Food supplements. Food Safety. European Commission. https://ec.europa.eu/food/safety/labelling-and-nutrition/food-supplements_en. Δημοσιεύτηκε 2022. [πηγή]

[5] Alagbonsi IA, Olayaki LA. Role of oxidative stress in Cannabis Sativa-associated spermatotoxicity: Evidence for ameliorative effect of combined but not separate melatonin and Vitamin C. Middle East Fertility Society Journal. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110569016300565. Δημοσιεύτηκε 7 Ιανουαρίου, 2017. [πηγή]

[6] Omega-3 supplements: In depth. National Center for Complementary and Integrative Health. https://www.nccih.nih.gov/health/omega3-supplements-in-depth. Δημοσιεύτηκε 2018. [πηγή]

[7] Costello RB, Lentino CV, Boyd CC, et al. The effectiveness of melatonin for promoting healthy sleep: A rapid evidence assessment of the literature. Nutrition journal. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC4273450/. Δημοσιεύτηκε 7 Νοεμβρίου, 2014. [πηγή]

Author
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Έχοντας πάνω από μια δεκαετία εμπειρίας στη συγγραφή κειμένων για το CBD και τα κανναβινοειδή, ο Luke είναι ένας καθιερωμένος δημοσιογράφος που εργάζεται ως ο κύριος συγγραφέας της Cibdol, ενώ παράλληλα ασχολείται και με άλλες δημοσιεύσεις που αφορούν στα κανναβινοειδή. Δεσμευμένος να παρουσιάζει πάντα πραγματικό κι απολύτως τεκμηριωμένο περιεχόμενο, το ενδιαφέρον του για το CBD εκτείνεται επίσης στη φυσική κατάσταση, τη διατροφή και την πρόληψη ασθενειών.
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Έχοντας πάνω από μια δεκαετία εμπειρίας στη συγγραφή κειμένων για το CBD και τα κανναβινοειδή, ο Luke είναι ένας καθιερωμένος δημοσιογράφος που εργάζεται ως ο κύριος συγγραφέας της Cibdol, ενώ παράλληλα ασχολείται και με άλλες δημοσιεύσεις που αφορούν στα κανναβινοειδή. Δεσμευμένος να παρουσιάζει πάντα πραγματικό κι απολύτως τεκμηριωμένο περιεχόμενο, το ενδιαφέρον του για το CBD εκτείνεται επίσης στη φυσική κατάσταση, τη διατροφή και την πρόληψη ασθενειών.
Πηγές

[1] WHO | cannabidiol critical review. https://www.who.int/medicines/access/controlled-substances/CannabidiolCriticalReview.pdf. Δημοσιεύτηκε 2018. [πηγή]

[2] Petrescu NB, Jurj A, Sorițău O, et al. Cannabidiol and Vitamin D3 impact on osteogenic differentiation of human dental mesenchymal stem cells. MDPI. https://www.mdpi.com/1648-9144/56/11/607. Δημοσιεύτηκε 12 Νοεμβρίου, 2020. [πηγή]

[3] Dietary supplements. U.S. Food and Drug Administration. https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/dietary-supplements. Δημοσιεύτηκε 2021. [πηγή]

[4] Food supplements. Food Safety. European Commission. https://ec.europa.eu/food/safety/labelling-and-nutrition/food-supplements_en. Δημοσιεύτηκε 2022. [πηγή]

[5] Alagbonsi IA, Olayaki LA. Role of oxidative stress in Cannabis Sativa-associated spermatotoxicity: Evidence for ameliorative effect of combined but not separate melatonin and Vitamin C. Middle East Fertility Society Journal. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110569016300565. Δημοσιεύτηκε 7 Ιανουαρίου, 2017. [πηγή]

[6] Omega-3 supplements: In depth. National Center for Complementary and Integrative Health. https://www.nccih.nih.gov/health/omega3-supplements-in-depth. Δημοσιεύτηκε 2018. [πηγή]

[7] Costello RB, Lentino CV, Boyd CC, et al. The effectiveness of melatonin for promoting healthy sleep: A rapid evidence assessment of the literature. Nutrition journal. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/labs/pmc/articles/PMC4273450/. Δημοσιεύτηκε 7 Νοεμβρίου, 2014. [πηγή]

Αναζήτηση προϊόντων