Ζώντας χωρίς δυσφορία

Σελίδα Πληροφοριών για την Ανακούφιση

Ζήστε τη ζωή που πάντα θέλατε
Ο αντίκτυπος του πόνου και της δυσφορίας μπορεί να είναι διαφορετικός για κάθε έναν από εμάς, αλλά ένας παράγοντας παραμένει κοινός—το να μην μπορείτε να ζείτε τη ζωή που θέλετε και να κάνετε τα πράγματα που αγαπάτε. Η δυσφορία που νιώθετε καθημερινά μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την ποιότητα ζωής σας, αλλά δεν χρειάζεται να είναι έτσι.

  • Διαφορετικοί τύποι πόνου
  • Οξύς vs χρόνιος πόνος: Ποια είναι η διαφορά;
  • Η σηματοδότηση μεταξύ μυαλού και σώματος
  • Δυσφορία: Μικρές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε
  • Συστατικά που μπορεί να βοηθήσουν

Οι προτάσεις μας για την υγεία

Διαφορετικοί τύποι πόνου

Αλγαισθητικό
πόνος

Οι περισσότεροι πόνοι τυπικά εμπίπτουν σε μία από τις δύο κατηγορίες: τον αλγαισθητικό πόνο ή τον νευροπαθητικό πόνο. Ο πρώτος προέρχεται συνήθως από εξωτερικά ερεθίσματα (σκεφτείτε το πάτημα ενός αιχμηρού αντικειμένου), ενώ ο δεύτερος περιλαμβάνει προβλήματα του νευρικού συστήματος του σώματός σας.

Vευροπαθητικός
πόνος

Οξύς vs χρόνιος πόνος:
Ποια είναι η διαφορά;

Οξύς πόνος

Το πάτημα πάνω σε ένα αιχμηρό αντικείμενο, το χτύπημα του αγκώνα ή το κόψιμο του δέρματος—όλες αυτές οι ενέργειες προκαλούν περιπτώσεις οξέος πόνου. Η αίσθηση διαρκεί συνήθως μόνο μερικά λεπτά, αλλά μπορεί να συνεχιστεί για 3–6 μήνες σε ορισμένες περιπτώσεις.

Χρόνιος πόνος

Ο χρόνιος πόνος είναι πολύ πιο σοβαρός και δεν υποχωρεί παρά την αφαίρεση των παραγόντων που τον προκαλούν. Μπορεί να προκύψει από οποιοδήποτε τμήμα της οδού σηματοδότησης του πόνου που έχει υποστεί βλάβη ή δεν λειτουργεί σωστά και αποτελεί συχνό υποπροϊόν υποκείμενων παθήσεων.

Σηματοδότηση μεταξύ
μυαλού και σώματος

Ο πόνος είναι μια αντίδραση σε επιβλαβή ή επικίνδυνα ερεθίσματα. Μας υπενθυμίζει να απομακρυνθούμε από απειλητικές καταστάσεις και έχει βοηθήσει το ανθρώπινο είδος να επιβιώσει για εκατομμύρια χρόνια. Όσο ενοχλητικός κι αν είναι ο πόνος, το σώμα μας δεν θα ήταν σε θέση να θεραπευτεί και να επιδιορθωθεί χωρίς αυτόν.

Ωστόσο, οι οδυνηρές αισθήσεις δεν έχουν άμεση σύνδεση με τον εγκέφαλό μας, παρά το γεγονός ότι τις νιώθουμε στιγμιαία! Αντίθετα, ο πόνος βασίζεται σε πολλούς διαφορετικούς νευρώνες και νευρικές οδούς για να φτάσει από την πηγή του πόνου στον εγκέφαλό μας και πάλι πίσω.

Πώς επεξεργάζεται το σώμα τον πόνο;

Η επεξεργασία του πόνου βασίζεται σε δύο βασικά τμήματα: το ραχιαίο κέρας και τον θάλαμο. Το πρώτο είναι ένα νευρικό κέντρο που βρίσκεται στη βάση της σπονδυλικής στήλης, ενώ το δεύτερο είναι ένα τμήμα του μέσου εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για την οργάνωση των σημάτων πόνου.

Αφού οργανωθεί, το σήμα φτάνει στον αισθητηριακό φλοιό (η συναισθηματική μας αντίδραση στον πόνο), όπου αποκρυπτογραφείται και ερμηνεύεται από τον κινητικό φλοιό (η σωματική μας αντίδραση στον πόνο).

Δυσφορία:
Μικρές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε

Η αυτοθεραπεία, όπως ο διαλογισμός ενσυνειδητότητας, τα συμπληρώματα και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαχείριση του πόνου.

Συχνά, αυτά τα μικρά βήματα μπορούν να επηρεάσουν θετικά την ποιότητα ζωής μας. Το γεγονός ότι η δυσφορία είναι αναπόφευκτη δεν σημαίνει ότι είναι και μη διαχειρίσιμη.

Κίνηση

Μείνετε δραστήριοι για να βοηθήσετε στην πρόληψη του πόνου

Συμπληρώματα

Δοκιμάστε φυσικά συμπληρώματα και συμπληρωματικές θεραπείες

Ενσυνειδητότητα

Διαχειριστείτε την αντίδρασή σας στον πόνο

Μιλήστε

Συζητήστε τις ανησυχίες σας με άλλους

Μοιραστείτε

Ζητήστε βοήθεια για τις επώδυνες δραστηριότητες

Συστατικά που μπορεί να βοηθήσουν

Κανναβινοειδή κανναβιδιόλη (CBD), κανναβινόλη (CBN) Cibdol products that contain cannabinoids are: CBD Oil

Cibdol is here to help with its comprehensive range of natural relief products, helping you move freely and seize the day.

Συχνές Ερωτήσεις

Έχετε ερωτήσεις σχετικά με την ανακούφιση;

Δεν είστε σίγουροι από πού να ξεκινήσετε με τη διαχείριση της καθημερινής δυσφορίας ή ποια συμπτώματα να περιμένετε; Αναζητήστε απαντήσεις στην Εγκυκλοπαίδεια Ευεξίας μας για να μάθετε όσα πρέπει να γνωρίζετε.
Τι είναι ο πόνος;

Ο σωματικός πόνος μπορεί να φαίνεται μια πιο απλή κατάσταση προς αντιμετώπιση, αλλά αυτό δεν κάνει πάντα τη διαχείριση των συμπτωμάτων πιο εύκολη. Στην πραγματικότητα, οι φυσικές θεραπείες για τον πόνο μπορεί να διαφέρουν πολύ, επειδή όλοι βιώνουμε τον πόνο διαφορετικά. Η αντοχή στον πόνο διαφέρει από άτομο σε άτομο και αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ποτέ δύο ίδιες περιπτώσεις σωματικού πόνου, παρά το πόσο παρόμοιες μπορεί να φαίνονται.

Είτε πρόκειται για αντανακλαστικό πόνο (χτύπημα ή κόψιμο), ριζικό πόνο (συμπίεση) ή σπλαχνικό πόνο (βλάβη στα εσωτερικά όργανα), υπάρχουν δεκάδες αισθήσεις σωματικού πόνου, η καθεμιά με τα δικά της συμπτώματα, τεχνικές αντιμετώπισης και θεραπείες. Ευτυχώς, οι περισσότερες περιπτώσεις σωματικού πόνου είναι οξείες, δηλαδή όταν θεραπεύσετε τον τραυματισμό, περνάει και ο πόνος.

Ωστόσο, δεν είναι ασυνήθιστο ο σωματικός πόνος να γίνει χρόνιος, ειδικά εάν σχετίζεται με τραυματισμό στην πλάτη ή στον αυχένα. Στην πραγματικότητα, ένας στους πέντε Ευρωπαίους ενήλικες ζει με χρόνιο πόνο. Αν και ο πόνος μπορεί να είναι διαχειρίσιμος στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό δεν τον εμποδίζει να σαμποτάρει την αυτοπεποίθησή μας και τη λαχτάρα μας για ζωή.

Εάν αισθάνεστε οξύ ή χρόνιο σωματικό πόνο, υπάρχει λύση. Είτε πρόκειται για τεχνικές αντιμετώπισης όπως η ενσυνειδητότητα, τα συμπληρώματα διατροφής, η άσκηση ή η συνομιλία με άλλους, υπάρχουν δεκάδες τρόποι με τους οποίους μπορείτε να ζήσετε μια ικανοποιητική ζωή, παρά τον χρόνιο πόνο. Όσον αφορά στη θεραπεία, η πιο ωφέλιμη προσέγγιση εξαρτάται από την ακριβή διάγνωση. Μην καθυστερείτε να επικοινωνήσετε με τον γιατρό σας και εάν είναι δυνατόν, διατηρήστε ένα αρχείο με τον πόνο που αντιμετωπίζετε για να τον βοηθήσετε να εντοπίσει την αιτία.

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τους διαφορετικούς τύπους πόνου, για ποιον λόγο όλοι αισθανόμαστε τον πόνο διαφορετικά και τους καλύτερους τρόπους για τη διαχείριση του χρόνιου σωματικού πόνου, διαβάστε το αναλυτικό άρθρο μας.

Τι είναι ο νευροπαθητικός πόνος;

Ο πόνος των νεύρων ή η νευραλγία δεν είναι απλά δύσκολο να αντιμετωπιστεί, αλλά μπορεί και να επηρεάσει σοβαρά την ποιότητα ζωής του ατόμου. Σε ολόκληρο το σώμα μας υπάρχουν τρισεκατομμύρια νεύρα κι έτσι ο ακριβής εντοπισμός της υποκείμενης αιτίας μπορεί να μοιάζει σαν να ψάχνουμε μια βελόνα στ' άχυρα.

Ο πόνος περιγράφεται σχετικά εύκολα. Κάτι προκαλεί βλάβη στο σώμα μας κι έπειτα αυτό αντιδρά. Αλλά με τον νευροπαθητικό πόνο, η δυσφορία, ο κνησμός, το μούδιασμα ή η μειωμένη αίσθηση πηγάζουν από μια διαταραχή στη διαδικασία σηματοδότησης του πόνου, καθώς και στα νεύρα που φέρουν αυτά τα σήματα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο πόνος στα νεύρα εξακολουθεί να αποτελεί μια δύσκολη κατάσταση προς αντιμετώπιση—η απόκρισή μας στον πόνο είναι πολύ πιο περίπλοκη από όσο μπορεί να φαίνεται.

Τις περισσότερες φορές, ο νευροπαθητικός πόνος προέρχεται από τραυματισμό, ασθένεια ή λοίμωξη. Ο πόνος των νεύρων σπάνια θα εμφανιστεί τυχαία, αλλά εμπίπτει σε μία από τις πολλές κατηγορίες που υπάρχουν. Ευτυχώς, καθορίζοντας τον τύπο του νευροπαθητικού πόνου που αντιμετωπίζουμε, είναι δυνατόν να απομονωθεί η διαταραχή στη σηματοδότηση του πόνου. Για παράδειγμα, η εστιακή νευροπάθεια επικεντρώνεται γύρω από το κεφάλι, το χέρι, τον κορμό ή το πόδι, και συνήθως υποδεικνύει βλάβη σε ένα μονό νεύρο, παρά σε ένα συγκεκριμένο κέντρο νεύρων.

Αν και ο νευροπαθητικός πόνος μπορεί να φαίνεται ανυπόφορος κατά καιρούς, υπάρχουν δεκάδες τεχνικές αντιμετώπισης και πιθανές θεραπείες. Ο πόνος μπορεί να είναι ένας εξελιγμένος μηχανισμός, αλλά το ίδιο ισχύει και για τις σύγχρονες θεραπείες. Φυσικά, καθώς η απόκριση στον πόνο είναι μοναδική σε κάθε άτομο, είναι σημαντικό να είστε ανοιχτοί σε διάφορες μορφές θεραπείας για να προσδιορίσετε ποια από αυτές αντιμετωπίζει καλύτερα τα συμπτώματα. Οι αποκλειστές νεύρων, η φυσιοθεραπεία, τα συμπληρώματα διατροφής, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και τα φάρμακα μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση μιας ποιοτικής και δραστήριας ζωής.

Εάν ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα σχετικά με την απόκριση στον πόνο, πώς το σώμα μας επεξεργάζεται τον πόνο και πώς μπορούμε να μάθουμε να ζούμε με νευροπαθητικές καταστάσεις, διαβάστε το σχετικό εκτενές άρθρο μας.

Τι είναι η γαστρίτιδα;

Επηρεάζοντας 8 στους 1.000 ανθρώπους, η γαστρίτιδα είναι μια κοινή πεπτική διαταραχή που μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην καθημερινή ζωή του ατόμου. Η γαστρίτιδα είναι το αποτέλεσμα φλεγμονής στο στομάχι και προκαλεί συμπτώματα που κυμαίνονται από ήπια δυσφορία έως σοβαρές κράμπες στο στομάχι, ναυτία κι εμετό.

Η γαστρίτιδα συχνά εμφανίζεται ως το αποτέλεσμα μιας αυτοάνοσης διαταραχής, ενώ δεκάδες κοινές ουσίες μπορούν να προκαλέσουν την πάθηση. Για παράδειγμα, το υπερβολικό κάπνισμα, το αλκοόλ και τα αντιφλεγμονώδη (ΜΣΑΦ) μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στην προστατευτική μεμβράνη του στομάχου μας. Αυτή η βλάβη προκαλεί ερεθισμό, καθώς τα οξέα του στομάχου μας αρχίζουν να κατακάθονται στο εσωτερικό του.

Ευτυχώς, η διάγνωση της γαστρίτιδας είναι απλή. Με μια απλή εξέταση αίματος ή κοπράνων μπορούν να εντοπιστούν γρήγορα οι πιθανές αιτίες. Ωστόσο, ανάλογα με την ακριβή αιτία της γαστρίτιδας, η θεραπεία μπορεί να είναι πιο δύσκολη. Εάν η πάθηση οφείλεται στις αιτίες που περιγράφονται παραπάνω, οι απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να είναι το μόνο που χρειάζεται. Από την άλλη πλευρά, εάν οφείλεται σε βακτήρια ή σε υπάρχουσες αυτοάνοσες διαταραχές, οι γιατροί συνήθως δοκιμάζουν έναν συνδυασμό αντιόξινων, φαρμάκων, βιταμίνης Β12 και αντιβιοτικών.

Είναι ενθαρρυντικό πως υπάρχουν πολλές πρακτικές τεχνικές αντιμετώπισης εάν ζείτε με γαστρίτιδα, ενώ ακόμη και μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν σημαντική διαφορά στην ένταση των συμπτωμάτων. Φυσικά, εάν υποψιάζεστε ότι έχετε γαστρίτιδα, ο γιατρός σας θα πρέπει πάντα να είναι ο πρώτος που θα καλέσετε. Ωστόσο, μόλις ξέρετε τι αντιμετωπίζετε, τα μικρά και συχνά γεύματα, η κατάλληλη επιλογή φαρμάκων και η λήψη συμπληρωμάτων μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά.

Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη γαστρίτιδα, όπως το πλήρες φάσμα των συμπτωμάτων, τις πιθανές μορφές θεραπείας και το πώς να ζείτε με την πάθηση, διαβάστε το εξειδικευμένο άρθρο μας.


Αναζήτηση προϊόντων