Μπορεί Το CBD Να Σας Βοηθήσει Στη Συγκέντρωση?

Published:

Το στίγμα του CBD και η επίδραση του στη συγκέντρωση

Υπάρχει μια διαδεδομένη εσφαλμένη αντίληψη για τις επιδράσεις του CBD. Δεδομένης της συσχέτισης του κανναβινοειδούς με το είδος Cannabis sativa, συχνά πιστεύεται ότι αυτή η χημική ένωση είναι αντιπαραγωγική για την αντιμετώπιση της έλλειψης εστίασης ή της συγκέντρωσης.

Πολλοί χρήστες υποθέτουν ότι εφόσον το THC (ψυχοτρόπο ξαδελφάκι του CBD) διαταράσσει τη συγκέντρωση, το CBD θα κάνει το ίδιο. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει. Η χημική δομή του CBD δεν του επιτρέπει να δεσμευτεί από τους υποδοχείς CB1—που σχετίζονται με το κίνητρο και τη διάθεση—σε αντίθεση με την περίπτωση του THC.

Επιπλέον, το 2018, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υλοποίησε μια συγκεντρωτική ανασκόπηση του CBD. Μετά από τη μελέτη όλων των διαθέσιμων ερευνών, προέκυψε το συμπέρασμα ότι "το CBD δεν φαίνεται να προκαλεί εξάρτηση ή κάποιου είδους βλάβη" και ότι "μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν ενδείξεις για ψυχαγωγική χρήση του CBD ή προβλήματα δημόσιας υγείας που να σχετίζονται με τη χρήση καθαρού CBD ".

Αφού αναφερθήκαμε στο ότι το CBD δεν φαίνεται να επηρεάζει αρνητικά την ψυχική κατάσταση, μπορούμε πλέον να διερευνήσουμε το προαναφερόμενο ζήτημα—μπορεί τελικά το CBD να βελτιώσει τη συγκέντρωση; Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα θα πρέπει να κατανοήσουμε τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητά μας να συγκεντρωνόμαστε και να εστιάζουμε την προσοχή μας.

Γιατί δυσκολευόμαστε να συγκεντρωθούμε ή να επικεντρωθούμε σε διάφορες εργασίες;

Θα μπορούσε να είναι κάτι τόσο απλό όσο ο ήχος του ραδιοφώνου που ακούγεται στο βάθος. Όταν χρειάζεται πραγματικά να συγκεντρωθείτε, ακόμα και ο παραμικρός θόρυβος μπορεί να αποσπάσει την προσοχή σας. Σε αυτή την περίπτωση, η λύση είναι απλή—η απομάκρυνση από την πηγή του διασπαστικού θορύβου. Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι ήχοι της τεχνολογίας που μας εμποδίζουν από το να εστιάσουμε ικανοποιητικά στις εργασίες μας. Η έλλειψη ύπνου, το άγχος και οι γνωστικές διαταραχές μπορεί να έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην ικανότητά μας να συγκεντρωνόμαστε.

Η επίδραση της στέρησης ύπνου στις γνωστικές επιδόσεις έχει αναλυθεί διεξοδικά σε μια ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Neuropsychiatric Disease and Treatment. Διαπιστώθηκε ότι η έλλειψη ύπνου προκαλεί μείωση της γνωστικής λειτουργίας, ενώ αυξάνει τα επίπεδα της νευροχημικής κορτιζόλης. Κανονικά, τα ήπια επίπεδα κορτιζόλης διευκολύνουν την διαχείριση του στρες.

Ωστόσο, μια δεύτερη μελέτη, αυτή τη φορά από το Πανεπιστήμιο του Limburg, διαπίστωσε ότι τα αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης μειώνουν την ικανότητα εστίασης της προσοχής. Ο συνδυασμός έλλειψης ύπνου και άγχους είναι η τέλεια συνταγή για μειωμένη συγκέντρωση.

Τι λένε οι έρευνες για τις επιπτώσεις του CBD στην ικανότητά μας να εστιάζουμε την προσοχή μας στο επιθυμητό ερέθισμα;

Εάν είστε ένας ανάμεσα στα εκατομμύρια των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στον ύπνο, αλλά και προβλήματα διαχείρισης άγχους, τότε ίσως να νιώθετε ότι οι επιλογές σας είναι περιορισμένες στην προσπάθειά σας να βελτιώσετε την συγκέντρωσή σας. Φαίνεται ότι και οι ερευνητές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι διαθέσιμες θεραπείες είναι αναποτελεσματικές και γι' αυτό έχουν στραφεί προς το CBD.

Παρόλο που δεν υπάρχουν συγκεκριμένα ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με την άμεση επίδραση του CBD στη συγκέντρωση, υπάρχουν μελέτες σχετικά με τον τρόπο που η χημική ένωση επηρεάζει τόσο τον ύπνο, όσο και το άγχος. Γνωρίζοντας ότι αυτοί οι δύο παράγοντες επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητά μας να συγκεντρωθούμε, τα αποτελέσματά του CBD μπορεί να αποδειχθούν σωτήρια.

Ας ξεκινήσουμε με τη μελέτη που αφορά στον ύπνο και στο CBD. Σε διάστημα 4 ημερών, οι ερευνητές στο Τμήμα Νευροεπιστήμης και Συμπεριφοράς του Πανεπιστημίου Σάο Πάολο χορήγησαν σε ενήλικους αρουραίους 2,5,10 και 40mg/kg CBD. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι "η εκτενής χορήγηση CBD φαίνεται να αυξάνει τον συνολικό χρόνο ύπνου, καθώς και την λανθάνουσα κατάσταση ύπνου κατά τη διάρκεια της ημέρας".

Ενώ αυτά τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, κάποιοι δυσκολεύονται να μεταβούν από την πλήρη αφύπνιση στον ύπνο. Το άγχος είναι ένας γνωστός παράγοντας που διαταράσσει τα πρότυπα ύπνου μας. Για να δούμε, λοιπόν, τι δείχνουν οι έρευνες για την αλληλεπίδραση CBD και άγχους.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Neuropsychopharmacology κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όταν οι αρουραίοι με υψηλά επίπεδα στρες έλαβαν CBD, βίωσαν αγχολυτικά αποτελέσματα μέσω της ενδοκανναβινοειδούς σηματοδότησης της ουσίας. Ενώ αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι εμπλέκεται το ενδοκανναβινοειδές σύστημα στη διαχείριση του άγχους, δεν έχει γίνει αντίστοιχο πείραμα σε ανθρώπινο δείγμα.

Τι γνωρίζουμε για την αλληλεπίδραση του CBD με την συγκέντρωση;

Βάσει των παραπάνω ευρημάτων, το CBD θα μπορούσε ενδεχομένως να αποδειχθεί ένα αποτελεσματικό φάρμακο στην περίπτωση δυσκολίας συγκέντρωσης. Αν και το CBD δεν μπορεί να απομακρύνει περισπασμούς, όπως το κινητό σας τηλέφωνό σας ή ένα θορυβώδες γραφείο, μπορεί, ωστόσο, να επηρεάσει θετικά τα μοτίβα ύπνου και την αντίδραση στο στρες—δύο κρίσιμους παράγοντες για τη βελτίωση της συγκέντρωσης.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι μελέτες που αναφέρθηκαν παραπάνω και πολλές άλλες είναι προκλινικές ή βρίσκονται ακόμα στο στάδιο πειραμάτων μόνο σε δείγματα ζώων. Επομένως, υπάρχει ακόμα πολλή πληροφορία που πρέπει να αποκτηθεί σχετικά με το πως επιδρά συνολικά το CBD. Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε να δοκιμάστε το CBD για τη βελτίωση του ύπνου, τη μείωση του άγχους ή τη βελτίωση της συγκέντρωσης, θα πρέπει οπωσδήποτε πρώτα να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Sign up to our newsletter and enjoy 10% off one order

Αναζήτηση προϊόντων